Tu stii ce drepturi ai atunci cand calatoresti cu avionul?
Zborul a fascinat umanitatea inca dinainte ca aparatele de zbor sa se inventeze. Odata cu evolutia treptata a acestora, zborurile au devenit alternativa comoda si sigura de a calatori, fiind o modalitate rapida de a ajunge acolo unde avem nevoie. Odata insa cu dezvoltatarea zborurilor, s-au dezvoltat si companiile care ofera aceste servicii, iar acest lucru inseamna o suprapopulare cu oferte din care consumatorii pot alege ceea ce au nevoie.
Este fabulos sa ai ocazia sa pozezi norii de deasupra orasului, direct din avion. Sa oferi informatia si pe retelele sociale, dand astfel un vot de incredere si companiei cu care calatoresti. Insa ce ne facem atunci cand zborul nu decurge cum ne-am dori? La cine apelam si cui cerem ajutorul? Ce drepturi avem? Care este legislatia si ce spune ea?
Este bine sa stii ca uneori problemele pot aparea in mod independent de vointa ta sau a unor terte persoane. Totusi tu, client al unei companii de zbor, esti protejat la un anumit nivel. Trebuie sa stii ca ai dreptul sa soliciti o compensatie in baza unor neajunsuri, fireste aflate si ele intr-o anumita limita.
Putine persoane cunosc aceste lucru, insa legislatia europeana in vigoare ne ofera un pachet de drepturi ce sunt denumite drepturile pasagerului. Astfel, daca tu intampini dificultati in ceea ce priveste zborul tau, este bine sa consulti facilitatile pe care le ai si sa le soliciti in consecinta, daca tu consideri ca este necesar. De cele mai multe ori insa, pasagerii nu au timpul necesar pentru a se informa sau pur si simplu informatia nici nu ajunge la ei, acestia ramanand uimiti de-a dreptul atunci cand li se spune ca totusi exista parghii pe care le pot folosi.
Zborurile in mod normal ar trebui sa fie verificate inainte de a fi achizitionat un bilet. E ca si cum am verifica un produs temeinic, inainte de a-l achizitiona. Acest lucru ne poate oferi informatii importante pentru noi, ca pasageri, printre care si conditiile in care se pot aplica aceste compensatii pentru cazul in care ceva nu decurge cum ar trebui. Zapada, ninsoarea puternica, conditiile meteorologice nefavorabile care tin un avion la sol, pot constitui situatii in care un pasager sa primeasca o compensatie financiara. De asemenea, intarzierile sau anularile zborurilor iti pot aduce o compensatie cu suma fixa, fiind insa necesar ca tu sa iti cunosti acest drept. Acelasi drept poate fi invocat si atunci cand ti se refuza imbarcarea, din anumite motive.
Este important sa te informezi cu privire la cuantumul pe care il ofera aceste compensatii, deoarece aceste difera in functie de cazul despre care vorbim. In anumite situatii companiile aeriene au dreptul la randul lor de a solicita reducerea compensatiei, dar tu trebuie sa stii din timp toate aceste aspecte.
In acest fel vei afla atat informatii despre zborul care te intereseaza, dar si drepturile pe care le ai si pe care le poti folosi, atunci cand este nevoie. In definitiv si zborurile reprezinta servicii care ne sunt puse la dispozitie, drept pentru care este dreptul nostru sa fim despagubiti atunci cand serviciul nu ne este oferit asa cum speram.
Noi, cei de la Transfero, va invitam sa va documentati despre drepturile pe care le aveti si sa solicitati informatii cu privire la zborurile dorite, astfel incat sa puteti fi protejat de situatii in care ati fi nevoiti sa faceti compromisuri.
Sursa foto: Pixabay.com
Zborul a fascinat umanitatea inca dinainte ca aparatele de zbor sa se inventeze. Odata cu evolutia treptata a acestora, zborurile au devenit alternativa comoda si sigura de a calatori, fiind […]
Zborul a fascinat umanitatea inca dinainte ca aparatele de zbor sa se inventeze. Odata cu evolutia treptata a acestora, zborurile au devenit alternativa comoda si sigura de a calatori, fiind […]
Zborul a fascinat umanitatea inca dinainte ca aparatele de zbor sa se inventeze. Odata cu evolutia treptata a acestora, zborurile au devenit alternativa comoda si sigura de a calatori, fiind […]